Les il·lustracions de Sarah Latham tenen un toc de simpatia infantil molt tendre. Els colors que utilitza, les formes rodones, les accions dels personatges... tot fa que hi haja una empatia amb la mirada dels xiquets i xiquetes. Moltes de les seues il·lustracions circulen per blogs però sense fer constar l'autoria. Les il·lustracions que van adreçades als més menudets no tenen per què restar qualitat, ni originalitat; aquestes són molt bones.
dilluns, 11 d’octubre del 2010
diumenge, 10 d’octubre del 2010
Capsetes il·lustrades per guardar els dolços de Halloween / Cajitas ilustradas para guardar los dulces de Halloween
Bats, il·lustració de Cally Johnson-Isaacs
Tal vegada siga bona idea anar creant a classe capsetes il·lustrades per anar ficant els caramels i dolços que arrepleguem en la festa de Halloween. Us fiquem uns exemples, de diferents il·lustradors, que podeu descarregar-se o imprimir; desprès podem apegar el model sobre una cartolina i retallar-la. Ja està! Ja tenim la nostra capsa.
La capsa és de Belinda Strong i se la podeu descarregar punxant ací
La capsa és de Nina Seven i se la podeu descarregar punxant ací
La capsa és de Julissa Mora i se la podeu descarregar punxant ací
La capsa és de Jennifer A. Bell i se la podeu descarregar punxant ací
La capsa és de Cally Johnson-Isaacs i se la podeu descarregar punxant ací
dissabte, 9 d’octubre del 2010
Llibres infantils i juvenils sobre la xocolata / Libros infantiles y juveniles sobre el chocolate
Nyam, nyam, nyam! Què bona la xocolata! Hui volem celebrar el 9 d'Octubre, festa per a tots els valencians, amb una gran xocolatada. Xocolatada per a tots! Com que no podem invitar-vos més que digitalment, hem pensat que millor fer-ho amb il·lustracions, àlbums il·lustrats i llibres infantils i juvenils on la xocolata és la protagonista. Una guia de lectura per a xiquets i joves, golafres del xocolate, i per adults que comparteixen xocolatines i lectures amb els menuts i joves.
M'encanta el xocolate, il·lustració de A. Magaldi
Llibres infantils amb xocolate / Libros infantiles con chocolate
Alain Serres / Nathalie Novi, il. Una cocina toda de chocolate. Madrid: Kókinos,2009
Alejandra Vallejo-Nágera / Andrés Guerrero, il. Els bigotis de xocolata. Madrid: Alfaguara : Grup Promotor, 2000
Bernard Friot / Anne Herbauts. Amanda Xocolata. Barcelona: Baula, 2005
Chema Gómez de Lora / Pablo Núñez. Chichones y chocolate. Madrid: SM, 2005
Davide Calí / Evelyn Daviddi. M'agrada la xocolata. Barcelona: Tuscania, 2004
Delphine Perret. Yo, el lobo y las galletas (de chocolate). Madrid: Kókinos, 2006
En Kevin, el cacau i la xocolata. Barcelona: Octaedro; Intermon, 1996
Jacob i Wilhem Grimm / Pablo Auladell. La casita de chocolate. Kaladraka Ediciones Andalucía, 2008
Marisa Núñez / Helga Bansch. Xocolata. Pontevedra: OQO Editorial, 2006
M: Masters. El misterio de las galletas de chocolate y ocho casos más. Barcelona: Timun Mas, 1990
Martín Page / Allepuz Anuska. Conversa amb un pastís de xocolata. Barcelona: Cruïlla, 2010
Martín Page / Allepuz Anuska. Conversa amb un pastís de xocolata. Barcelona: Cruïlla, 2010
Olga Xirinacs. Xocolata. Barcelona : Columna, 1994
Pilar Ramos / Mª Rosa Aragó. El pastís de xocolata. Barcelona: Parramón, 2002
Purificación Menaya / Rafael Carralón. La bruja de chocolate. Zaragoza: Edelvives, 1999
Roald Dahl / Quentin Blake. Charlie i la fàbrica de xocolata. Barcelona: Edicions de la Magrana, 2004
Trish Deseine / fotografías de Marie-Pierre Morel. Pasión por el chocolate. Barcelona: Circulo de lectores, 2003
Txiliku / Jokin Mitxelena. En Kiki vol xocolata! Barcelona: Barcanova, 2007
Xocolate de tot tipus, nyam-nyam... que bo!, il·lustració de Lucie Brunelliere
Un gran perol ple de xocolate per a compartir amb els amics, il·lustració de David J. Plant
"Marchando!...dos de chocolate!, il·lustració de Doronina Tatjana
Un bombonet?, il·lustració de Lola Roig
divendres, 8 d’octubre del 2010
Il·lustracions de Zhang Xiaogang: la Revolució Cultura Xina vista amb nous ulls
Mirant els quadres de Zhang Xiaogang ens sembla veure un tipo de retrat social com els de l'època de la Revolució Cultural. Ens crida l'atenció la versemblança d'aquests retrats amb les fotografies antigues, com si l'ara estigués atrapat en l'abans. L'individuu, la parella, la família... tots amb un posat seriós, hieràtic, no sabem si per les circumstàncies personals o socials. Moments captats com en un "clic" fotogràfic.
A vosaltres, què us suggereixen?
dijous, 7 d’octubre del 2010
Els monstres d'Anna Godeassi / Los monstruos de Anna Godeassi
Els monstres solen relacionar-se, quasi sempre, amb la por. Hi ha un cert terror que s'amaga darrere d'aquests paraula, però no sempre és així. Per exemple, el monstres de la il·lustradora Anna Godeassi. Són éssers entranyables, colorits, simpàtics que res tenen a veure amb la negror dels malsons. Monstres que semblen buscar una mirada amiga -que segur trobaran ràpidament-. Tenen un cert aire mironià.
Què us semblen?
dimarts, 5 d’octubre del 2010
Les il·lustracions de Steven Tabbutt
Les il·lustracions de Steven Tabbutt destaquen,
sobretot, per la seua gran imaginació, a més de per la seua tècnica. De
temàtica molt variada, ens sorprèn els diferents plantejaments
iconogràfics en cadascuna de les seues pintures. Original!
dilluns, 4 d’octubre del 2010
Crea el teu superheroi utilitzant les noves tecnologies / Crea tu superheroe utilizando las nuevas tecnologías
Els herois de Marvel són dels més coneguts dins del món del còmic. Ara podem crear els nostres propis herois i heroïnes o convertir-se nosaltres en protagonistes. Dins de la pàgina oficial de Marvel hi ha un raconet on podem jugar a crear els personatges que vulguem, barrejant d'una forma fàcil: Create you own superhero / Crea el teu superheroi. Podem anar mesclant part dels vestuaris dels diferents herois, colorant-los al nostre gust... els resultats són sorprenents. Cal tenir en compte, abans de crear al personatge, quines qualitats especials té -que el diferencien de la resta d'herois-, per anar després ficant-li la forma corporal adient i el seu vestuari.
Una vegada que l'hem creat podem guardar-lo i imprimir-lo. Què tal si aprofitem per a fer un relat curt sobre el nostre personatge?
diumenge, 3 d’octubre del 2010
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



















































