Retornem a les activitat lúdiques i il·lustratives que podem utilitzar en l'aula: els trencaclosques / rompecabezas. L'objectiu, en aquest cas, és observar més detingudament una il·lustració, fixar-se detingudament amb els detalls, per a després realitzar més fàcil i ràpidament el trencaclosques. Ho podem fer gràcies a l'aplicació gratuïta de JigsawPlanet, molt fácil d'utilitzar: pugem la foto o la il·lustració, triem el nivel de dificultat (clicleu damunt d'"Advancet Setting" i s'amplia la finestra) que pot ser de 10 a 120 peces, trieu la forma que més us agrade per a les peces ("shape") i al final doneu-li a crear ("create".) Ja està! Ara doneu-li a "play" i a jugar. Al finalitzar el trencaclosques ens surt el temps que hem tardat en realitzar-ho, així que també podem jugar amb el factor temps.
Hem comprovat que, malgrat no ser necessari registrar-se, si anem pujant i creant trencaclosques des d'un mateix ordinador, resta en la memòria i apareixen tots els trencaclosques que hem creat.
Us proposem, emprant aquesta eina, fer diferents activitats:
-agafeu vosaltres qualsevol de les il·lustraciones que hi apareixen en este blog, la que més us agrade, i se la guardeu. Després la pugeu a JigsawPlanet, li doneu a "create" i automàticament teniu el trenclaclosques creat, aleshores ho passem a un alumne o company per a que el faja.
-que cada alumne trie la il·lustració que més li agrade i seguir els mateixos passos que abans; després que cada autor es munte el seu propi trencaclosques.
-que cada alumne cree un trencaclosques pensant en la il·lustració que més li puga agradar al company/a i després que el realitze el company a qui li ho regalem.
Nosaltres hem agafat la il·lustració de dalt, d'Aaron Jasinski, i hem creat un trencalosques senzill, de 16 peces. Doneu-li a "play" i... endavant!
Hem comprovat que, malgrat no ser necessari registrar-se, si anem pujant i creant trencaclosques des d'un mateix ordinador, resta en la memòria i apareixen tots els trencaclosques que hem creat.
Us proposem, emprant aquesta eina, fer diferents activitats:
-agafeu vosaltres qualsevol de les il·lustraciones que hi apareixen en este blog, la que més us agrade, i se la guardeu. Després la pugeu a JigsawPlanet, li doneu a "create" i automàticament teniu el trenclaclosques creat, aleshores ho passem a un alumne o company per a que el faja.
-que cada alumne trie la il·lustració que més li agrade i seguir els mateixos passos que abans; després que cada autor es munte el seu propi trencaclosques.
-que cada alumne cree un trencaclosques pensant en la il·lustració que més li puga agradar al company/a i després que el realitze el company a qui li ho regalem.
Nosaltres hem agafat la il·lustració de dalt, d'Aaron Jasinski, i hem creat un trencalosques senzill, de 16 peces. Doneu-li a "play" i... endavant!
6 comentaris:
Un recurs molt lúdic. Gràcies. Elena :))
Jugant, jugant... aprenem millor.
Besadetes
¡Es fantástico!
Esto de los puzzles es un juego que merece la pena y es un gran estimulante para tener la mente activa.
Buena actividad.
Besadetes, Sàlvia.
La verdad es que al principio puse un puzzle de 100 piezas y me tiré media hora haciéndolo... entretenido, pero casi frustante en esos momentos. Renaje el listón (je, je, je).
Besadetes desde Madrid (estoy aquí en tus madriles todo el finde)
¡Vaya!..¿Qué tal por aquí? Espero que hayas estado a gusto, aunque ha vuelto el frío.
Bueno, cuando tenga más tiempo intentaré hacerme alguno de estos puzzles.
Ah! y gracias por tu entrada del museo del libro ilustrado, muy interesante, otro blog más que comentar.
Besadetes.
Very nice idea
Publica un comentari a l'entrada